Trin for trin



Brug dine fødder, nyd omgivelserne, hold dig i form og vær sammen med vennerne – det er tid til en travetur! Er du klar?

Gåture er en del af en sund livsstil og en af de nemmeste måder at holde sig i form på.

Hvor går turen hen?

  • Til stranden: Gang på sand er god motion, der styrker fødderne og læggene.
  • Op i bjergene: Tab ekstra vægt og styrk din generelle sundhed.
  • Over i parken: Enormt afslappende, især hvis du bor i byen.

Hvad skal du have på
De bedste sokker er lavet af materialer, der kan ånde. Vælg sokker uden sømme eller med flade sømme for at undgå vabler.


De rigtige sko
Det er vigtigt at vælge sko, der passer til typen af terræn, så sålerne kan absorbere stød og give dine fødder og ankler passende støtte. Desuden skal skoene være smidige med stabile og behagelige hæle.


Glem ikke din musik
Vælg din yndlingssoundtrack til at give dig energi, når du går.


Brug en skridttæller
Det kan være nyttigt at tælle dine skridt og holde styr på dine præstationer.

Pas på din holdning
Hold hovedet højt, og læn dig ikke frem.

Massér dine fødder
Foretag cirkulerende bevægelser med din tommelfinger og andre fingre over din fodballe, og tryk mere på hælen end på fodsålen. Start oppefra og arbejd dig ned, og husk siderne.


Frisk fødderne op
Scholl Fresh Step Skospray har en lugtfjernende effekt, den holder fødderne tørre og minimerer lugt hele dagen lang.